Mff J Mretben

INGATLANÉRTÉKESÍTÉSI PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

Szada Nagyközség Önkormányzat polgármestere nyílt felhívást tesz közzé az önkormányzat tulajdonában álló Szada, 3714/3 hrsz-ú kivett beépítetlen terület megnevezésű ingatlan 1/1 tulajdonának értékesítésére.

1./ Kiíró adatai

Szada Nagyközség Önkormányzat (székhely: 2111 Szada, Dózsa György út 88., adószám: 15730545-2-13, törzsszám (ingatlan-nyilvántartásban): 730545, pénzforgalmi számlaszám: 11742049-15391621-00000000, képviseli: Pintér Lajos polgármester)

2./ Pályázati kiírás tárgyát képező vagyonelem adatai

  • A 3714/3 hrsz. ingatlan, 1218 m2 „kivett beépítetlen terület” besorolású

  • Az ingatlan közvetlen környezetében Lke besorolású ingatlanok találhatóak.

  • Az ingatlan villany és szennyvíz bekötéssel rendelkezik, ivóvíz bekötéssel viszont nem.

  • A HÉSZ szerint Lke-2 besorolású a telek, ami azt jelenti, hogy a területen oldalhatáron álló épületet lehet építeni, a legnagyobb beépítettség mértéke 30%.

  • A pályázaton értékesítendő ingatlan per- és tehermentes.

  • A földrészletre a Magyar Államot minden más jogosultat megelőző elővásárlási jog illeti meg törvény alapján.

P4
eközmű oldalról letöltött közműtérkép
P5
eközmű oldalról letöltött ortofotó

3./ Pályázat célja

Az ingatlan adás-vételi szerződéssel történő értékesítése.

3714 3 Kp

4./ Pályázati feltételek és határidők

• A pályázaton részt vehet bármely személy, aki betartja a pályázat feltételeit és nem esik tulajdonszerzési korlátozás alá.

• A 111/2024. (IX.26.) KT-határozat szerint az ingatlan kikiáltási ára nettó 22.000.000 Ft + ÁFA, azaz huszonkettőmillió forint + ÁFA.

• A Kiíró irányár alatti árat nem fogad el, ezért az irányár alatti áron beadott pályázat érvénytelen.

• A vételár megfizetése egy összegben, az adás-vételi szerződés aláírását követően 90 napon belül, Szada Nagyközség Önkormányzat költségvetési számlájára, átutalással történhet. A teljesítés, az összegnek a számlán való megjelenésének időpontja. Amennyiben a vételár vagy annak egy része fenti határidőn belül nem kerül kiegyenlítésre, úgy a Kiíró jogosult a szerződéstől elállni, a kifizetett vételár a pályázati biztosíték kivételével visszajár.

• A Kiíró pályázati biztosítékként, 2.200.000 Ft + ÁFA-t, azaz összesen nettó kettőmillió-kettőszázezer forint + ÁFA megfizetését köti ki. A pályázati biztosítékot a pályázati eljárás első fordulójáig kell a Szada Nagyközség Önkormányzata OTP Bank Zrt. 11742049-15391621-06530000 számú letéti számlájára átutalással teljesíteni. Amennyiben a pályázati biztosíték fenti határidőig nem kerül kiegyenlítésre, úgy a pályázat érvénytelen.

• A pályázati biztosíték a nyertes pályázó esetén a vételár részét képezi és foglalóként funkcionál a szerződés megkötésétől kezdődően. A nem nyertes pályázók részére a pályázati biztosíték visszautalásra kerül a döntést követő nyolc munkanapon belül a pályázatban megadott számlaszámra. A pályázati biztosítékok után a Kiíró kamatot nem fizet. Elveszti a pályázó a pályázati biztosítékot, ha az értékelés előtt pályázatát visszavonja, illetve nyertessége esetén a döntésben meghatározott határidő alatt a szerződést nem köti meg.

• A pályázó ajánlati kötöttsége a pályázat elbírálásáig, illetve a nyertes pályázat esetén a vagyontárgyra vonatkozó szerződés megkötéséig fennáll.

• A pályázó a pályázati határidőig köteles titokban tartani a pályázaton való részvételét, az általa beadott pályázatnak az adatait, az ajánlata visszavonásának tényét, illetve ajánlata tartalmát.

• Tulajdonjog eszmei hányadára pályázatot benyújtani nem lehet, az ilyen pályázat érvénytelen.

• Pályázatot cégszerű aláírással, illetve teljes bizonyító erejű magánokiratként, papír alapon és zárt borítékban kell benyújtani, amely alapján a pályázó személye nem azonosítható be.

A zárt borítékon feltüntetendő szöveg: „Pályázat a Szada kivett beépítetlen terület 3714/3 hrsz.-ú ingatlan megvételére.”

• A nyertes pályázót terhelik az ingatlan átírásának teendői és ügyvédi költségei. A földhivatali nyilvántartáson való átvezetést a vételár teljes kiegyenlítése után lehet kezdeményezni.

• A nyertes pályázó az adásvételi szerződést a pályázat elbírálását követő 10 napon belül köteles megkötni. Amennyiben e kötelezettségének nem tesz eleget, a szerződéskötés jogát elveszíti és arra Szada Nagyközség Önkormányzata jogosult ismételten pályázati felhívást közzétenni és annak eredményétől függően adásvételi szerződést kötni.

• A pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell a pályázati dokumentációban leírtakat, így különösen pályázó részletes és jogilag kötelező erejű nyilatkozatát:

- magánszemély esetén személyes adatairól, adóazonosító jelérről,

- nem természetes személy esetén a beazonosításához szükséges adatokról és a képviselő képviseleti jogáról, átlátható szervezetnek minősülésről, valamint mellékelni kell az aláírási címpéldányt, a megajánlott bruttó vételárról,

- nyilatkozatot a pályázati feltételek elfogadásáról,

- nyilatkozatot az ajánlati kötöttségről,

- nyilatkozat arról, hogy pályázó minden külön engedély nélkül jogosult Magyarországon ingatlant szerezni és ingatlanszerzési képessége korlátozva nincs,

- nyilatkozatot annak tudomásul vételéről, hogy az ellenszolgáltatás összegének nyilvánosságra hozatalát nem tilthatja meg,

- nyilatkozatot a Magyar Állam elővásárlási jogának tudomásul vételéről.

- nyilatkozat a pályázattal érintett természetes személyektől a személyes adataik pályázati eljárásban történő felhasználásához történő hozzájárulásról.

Kiíró fenntartja jogát, hogy érvényes ajánlatok esetén is a pályázatokat eredménytelennek minősítse, és egyik pályázóval se kössön szerződést!

5./ A pályázati ajánlatok beadásának helye és határideje

• A pályázatot személyesen 2025. március 28. (péntek) 12:00 óráig a Szadai Polgármesteri Hivatalhoz (2111 Szada, Dózsa György út 88.) lehet benyújtani;

• Postai úton vagy futárral kézbesítendő dokumentációval érvényesen pályázni a személyes benyújtásra meghatározott határidőig beérkező küldeménnyel lehet;

• Ügyfélkapun keresztül: KRID azonosító: 357267770; rövidített név: ONKSZADA;

• Elektronikus úton (email): a benyújtott pályázatokat a muzsak1@szada.hu e-mail címre kell elküldeni. Fontos, hogy amennyiben a pályázó jogi személy, az alábbi feltételek teljesüljenek: a cégjegyzékben szereplő, cégjegyzésre jogosult(ak) aláírásával kell ellátni az elektronikus úton megküldött levelet, és az emailt a cégjegyzékben szereplő hivatalos e-mail címről kell elküldeni. Csak az így benyújtott pályázatokat tudjuk érvényesnek tekinteni.

6./ A pályázati dokumentáció átvételének helye és feltételei

Szadai Polgármesteri Hivatal (2111 Szada, Dózsa György út 88.), a muszak1@szada.hu e-mail cím, illetve Szada Nagyközség Önkormányzat hivatali kapun keresztül.

7./ További információval szolgáló személy neve, elérhetősége

Lőrincz-Tóth Kornélia ügyintéző (28/503-065, 501. mellék); muszak1@szada.hu.

8./ A pályázatok elbírálásának rendje, a pályázatok megismerésének lehetősége

• A pályázatok felbontásának ideje és helye: a benyújtási határidő napján 12 órától a Szada Polgármesteri Hivatal (2111 Szada, Dózsa György út 88.) hivatalos helyiségében. A bontás során bárki jelen lehet. A bontásról jegyzőkönyv készül, amelyben rögzítésre kerül a pályázó neve vagy elnevezése, az ajánlati ár, pályázat előírásoknak (formai és tartalmi érvényességi feltételeknek) való megfelelősége vagy annak hiánya és oka. A polgármester hiánypótlásra szólítja fel az ajánlatadót vagy visszautasítja azt az ajánlatot, amely a felhívásban vagy a dokumentációban meghatározott feltételeknek maradéktalanul nem felelnek meg.

• Az ajánlatok beadására rendelkezésre álló határidőn, illetve a hiánypótlásra megállapított határidőn túl benyújtott ajánlatok érvénytelenek, azokat el kell utasítani.

• A pályázat eredményességét és érvényességét a Képviselő-testület állapítja meg, egyúttal kihirdeti a nyertes ajánlattevőt.

A hirdetmény megjelenik a www.szada.hu és Szada Nagyközség Facebook oldalán is.

Közzététel napja: 2025.03.05.

Szada, 2025. március 4.

Pintér Lajos
polgármester sk.


Utoljára frissítve: 2025 március 10. 12:37