Így kerülj fel a szadai vállalkozók térképére!
Verdes Tamás, a Zetra marketingügynökség (zetra.hu) vezetője tartott ingyenes előadást szadai kereskedőknek, vállalkozóknak 2022. február 10-én a Faluházban. A téma a Google helyi alkalmazása, a Google My Business volt. De nem csak a közönség soraiban ültek helyiek, hiszen a magyar, német és amerikai ügyfelekkel együttműködő Zetra Bt. és Tamás is szadai.
Miért fontos az online jelenlét egy helyi vállalkozónak?
Az előadásból kiderült, hogy az elmúlt években robbanásszerűen nőtt a Google-keresések száma. Magyarországon a havi 15 millió keresésből Szadára is jutott havonta 15 ezer keresés, ami helyi vállalkozásokra irányul. Ez egy jó magas szám, nem mindegy, hogy a felhasználók mit találnak és hogy milyen információkhoz jutnak hozzá! Ha jól van beállítva a Google My Business (magyarul Google Cégem) fiókunk, akkor egy gyors keresés után nagyobb eséllyel döntenek mellettünk a felhasználók.
De mi az a Google Cégem fiók?
Aki már használt Google térképet, biztos találkozott a My Business funkcióval. Ez a fiók tartalmazza a legfontosabb információkat a cégünkről, vállalkozásunkról: itt találjuk a cég nevét, elérhetőségét, az üzletünk nyitvatartását. Sőt, felhasználóként még véleményeket is írhatunk és kaphatunk az adott szolgáltatásokról.
Hogyan kezeljem a Google My Business fiókomat?
A Google sok más funkciójához képest (pl. gmail), először arról kell meggyőződnünk, hogy a saját cégünkhöz tartozó My Business fiókhoz van-e hozzáférésünk? Ennek az az oka, hogy a My Business-t a Wikipediához hasonlóan a többi felhasználó fejleszti.
Vagyis ha egy “helyi idegenvezető” talál egy jó szadai pizzériát, aminek még nincs My Business fiókja, akkor készíthet egy fiókot anélkül, hogy ő lenne a tulaj, és onnantól annak a pizzériának az adatai jelennek meg a Google térképen. Ha rákeresünk a saját cégünk My Business fiókjára, akkor első lépésként fel kell vennünk a kapcsolatot a Google ügyfélszolgálatával, hogy hozzánk kerüljön a fiók irányítása. Onnantól pedig mi tölthetjük ki a leglényegesebb információkkal.
Mire kell még figyelni?
Fontos, hogy a cégünk neve, címe és elérhetősége mindenhol (honlapunk, Facebook, My Business) egyformán szerepeljen. Ezen kívül jó néhány fontos információ hangzott el az előadás során (pl. milyen fotót érdemes feltölteni, milyenek legyenek a szöveges tartalmak hogyan válaszoljunk a pozitív és a negatív értékelésekre), a felmerülő kérdésekre Tamás praktikus és megnyugtató válaszokat adott.
És hogy miként segíthetünk vásárlóként a szadai vállalkozóknak? Írjunk minél részletesebb (lehetőleg pozitív:)) értékeléseket, így a szívünknek kedves pékség, söröző, étterem vagy vasbolt láthatóvá válik a többi érdeklődő számára is!